You cannot see this page without javascript.

메뉴 건너뛰기

2014.12.03 05:35

Beyond The Light

조회 수 309 추천 수 0 댓글 0
Extra Form
  • ⓒEun Kwang Light Park 박은광
    Beyond The Light, 2011-12, United States, Digital, Fujiflex Digital C-Print
  • ⓒEun Kwang Light Park 박은광
    Beyond The Light, 2011-12, United States, Digital, Fujiflex Digital C-Print
  • ⓒEun Kwang Light Park 박은광
    Beyond The Light, 2011-12, United States, Digital, Fujiflex Digital C-Print
  • ⓒEun Kwang Light Park 박은광
    Beyond The Light, 2011-12, United States, Digital, Fujiflex Digital C-Print
  • ⓒEun Kwang Light Park 박은광
    Beyond The Light, 2011-12, United States, Digital, Fujiflex Digital C-Print
  • ⓒEun Kwang Light Park 박은광
    Beyond The Light, 2011-12, United States, Digital, Fujiflex Digital C-Print
  • ⓒEun Kwang Light Park 박은광
    Beyond The Light, 2011-12, United States, Digital, Fujiflex Digital C-Print
  • ⓒEun Kwang Light Park 박은광
    Beyond The Light, 2011-12, United States, Digital, Fujiflex Digital C-Print
As time passes through the day, the world becomes darker and things become monochromatic as darkness casts its shadow. I use this opportunity to create a distinctive phenomenon by projecting a bright light in the world where things are made indistinguishable by darkness. For me, this moment reflects not only a separation but also a point that stimulates human desire. It creates a point where the light shines so brightly onto something that it makes it viewable, but at the same time hides everything on the opposite end of the light. Because of the brightness of the light, its source is never revealed, nor is what creates it or what exists there. This reflects the dynamic of human desire, which begins from something unknown and somewhere unreachable. Therein lays irony: something is hidden not by darkness but by brightness.

This work usually happens at night or, to be exact, at the moment when day disappears and night emerges. When the bright light that forms day disappears, elements that were shaped by light are concealed and changed by the property of darkness. Here, visual possibility fades but creativity and creation are stimulated. For me, light is a source that reveals an objects' shapes and meanings, but it eliminates the possibility of reconstructing them through darkness. Light is a source that illuminates and reveals objects, but the elements shined on experience constancy, not revelation.
구별되어지는 많은 사물과 장소들은 어둠이 시작되며 빛나는 것과 빛나지 않는것으로 극명하게 구분되어진다. 그 빛으로 구분되어지는 시간에 또하나의 밝은 빛을 두어 어둠에 의해 구분되어지는 세상에 분명한 정점을 만들어내고자 하였다. 그 정점은 구분인 동시에 인간의 욕망을 자극하는 경계가 되기도 한다. 빛이라는 존재는 대상을 비추고 드러내지만 그것이 방향을 달리하고 힘의 균형이 변화될때 그 속성은 드러냄이 아닌 가리움으로서 변화를 겪게되는것이다. 어둠의 시간에 어둠이 아닌 어둠의 가장 반대되는 빛에 의해 가리워진 그 무엇. 인간의 욕망은 그렇게 알 수 없는 무엇, 닿을 수 없는 어떤곳에서 시작된다. 그리고 가장 반대되는 두 정점이 만나는 순간은 그 욕망과 신비함이 공존하는 경계가 된다.

태양의 빛이 세상의 저편으로 넘어갈즈음, 어둠이 빛과의 자리를 바꾸기 위해 기지개를 피는 순간의 즈음에 나는 그 경계의 시간과 공간에 하나의 빛을 가만히 두었다. 내 사진에서 드러나는 그 빛은 공간과 시간의 경계사이에서 존재하며 빛나게 되었다. 빛은 어둠속에서 가려진 부분에 대한 욕망해소의 도구가 되기도 하지만 그 빛이 향하는 곳이 반대가 되었을때 우리는 두려움도 그리고 욕망도 느끼게 될것이다. 그 빛이 무엇을 위하여 존재하는지, 그리고 그 너머의 세상은 어떠한지 알 수는 없다. 그리고 정의할수 없다. 다만 그 빛 앞에 서있는 자아는 느낄것이다. 두려움이건 알고자 하는 욕망이건. 지금 내 사진속에 어둠과 빛 그리고 알수없는 그 무엇의 정점이 있다.


TAG •
?

위로